Måndag 2024-12-23
Grattis som har namnsdag idag!

Avdelningar
Aftonbladet
Allas
Allers
Bra Korsord
Dagens Nyheter
Expressen
Gefle Dagblad
Hallandsposten
Hemmets Journal
Hemmets Veckotidning
Korsord.se
Melodikrysset
Misstänkt
NWT
PROkrysset
SvD
TTELA
Året Runt
Övriga korsord

Ej korsordsrelaterat
söndagschansen 8& #47;5
GP Söndags-Chansen
Söndagschansen
Hjälp
söndagschansen
Söndags-Chansen5& #47;6
bo
webbkryss
två ord
webbkryss forum

Skriv ett nytt inlägg

Hockey! (4343 visningar)
Namn: Ia
Datum: 2014-01-04 15:08:59

Nu är det nedläpp: Juniorkronorna-Rysssland, semifinal
Håll
tummarna !
Trevlig
lördag!

Namn: Birgitta 1
Datum: 2014-01-04 16:08:45

Hej flickor!
Guben har redan bänkat sig men jag är ingen idrottsfantast, men jag kan titta hockey om jag inte har nåt´annat trevligare för mej - och det har jag för det mesta. I morgon är vi bortbjudna igen middag, behöver jag inte tänka den middan. Förmodligen är det nog läge att bjuda igen snart, jag har en kusin här med fam. i deras fritidshus, det är tradition att bjuda middag innan dom åker tillbaka till Stockholm i mitten jan. Dom brukar vara här julen och sommaren, o. det är ju kul att träffas. God forts./Birgitta.

Datum: 2014-01-04 19:30:50

Hej Birgitta!
Ja,
du har det bra. Du får väl "slå stort" för främmande att dom kommer tillbaka till sommaren.Mina kusiner är spridda över landet från Kristianstad - Dalarna-Luleå jag träffar dom mest här när dom är genomresa. Trevligt.
VI
VANN!
"Dansken, målis var very hot", 2-1
Jag
tog ett glas vitt till maten för varje svenskt mål, blev 2. Vet inte om det blir några i morgon i finalen, hoppas vi vinner, ha,ha.
Det
blev en innedag i dag pga det regniga vädret men jag fick mycket gjort, sport TV och 4 helgkryss som fått vila under helgen.
nu vilar också jag. Ska kolla Stjärnorna slottet, kul mix av deltagarna.
Trevlig
lördagskväll/Ia

Namn: LivL
Datum: 2014-01-04 19:49:16

Hejsan Hoppsan!

Hade du hoppats fler mål Ia....haha. Haft svärföräldrarna här fika, missade matchen, gjorde mig ärenden in i tv- rummet och tjuvkikade lite. Nu sitter man här ren och mätt och väntar stjärnorna...ett glas rött och lite god choklad tror jag guben ska serva mig med. Idag var det något bländande som visade sig en kvart himlen...skrämmande. Annars är det som vanligt i Öret, regn, 5+ , inga synliga stjärnfall här inte.

Skål!!

Datum: 2014-01-04 22:46:48

Go'afton LivL!
Nej,
2 räckte och två mål också.
Tänkte se lite kommande motståndare men fick besök av två paraplykollegor det blev Stjärnorna och mycke "skvaller".
Tyvärr
hatmatch i morgon det blir nog lite mål för oss och därmed glas men, huvudsaken vi tar JVM-guld.
Här
droppar det fortfarande +/- 0. Tur man slipper far ut vägarna kan bli underkylt.
Har
just slängt några gröna växter, fallande blad, pga solbrist. Får tjå mig ett tag till det blir ljusare.
Gladde mig med ett fång tulpaner från kollegorna.
Det
blir nog ljusare framöver.
Fortsatt trevlig helg/Ia

Datum: 2014-01-05 18:55:09

Ia är du laddad?

Nu
kör vi!!!!!!!!!!!

/E

Datum: 2014-01-05 19:06:26

Nedsläpp!!

Datum: 2014-01-05 21:25:39

Vi ääger matchen.
Nu
tar vi dom!

Datum: 2014-01-05 21:26:48

Jamen vilken rysare.....glömmer och andas..haha.

Snart
dags!

Datum: 2014-01-05 22:00:56

Jaha där gick min magkänsla in. Kändes som finnarna var dubbelt många i förlängningen.
Annars
är det som vanligt i Öret grått och trist. Men fredag vänder det, 10 cm snö, minusgrader och sen kommer solen. Kanske får använda nya tjocka vinterjackan i alla fall.
Nu
har julen flyttat in i förrådet och orkidéerna fått kommit fram ordentligt fulla med knoppar.
Skönt
med en måndag som är söndag.

Tjingeling!!!

Datum: 2014-01-05 22:47:51

Vi borde ha vunnit men, so it is. Guben är besviken hans pojar men här efter några minuters samtal med "pedagogen" Ia är han relativt nöjd. Kul att det blev en nordisk final/europeisk pall generellt sett.
Jag
har tagit fram dunjackan jag ser fram emot lite "motsånd " nu. Just nu +2, men man lövar och lövar...
Vi
tar julgranen i morgon och med allt vad det innebär och hälsar silverjuniorerna välkommen hem.
Jag
tar ett rosé för silvret fast det sviiider lite grand, man vill ju va' bäst, hi,hi.
Ha
de' gött!

Den här tråden har varit inaktiv i 2 månader och är därför stängd

info@korsordslexikon.se