Söndag 2024-12-22
Grattis som har namnsdag idag!

Avdelningar
Aftonbladet
Allas
Allers
Bra Korsord
Dagens Nyheter
Expressen
Gefle Dagblad
Hallandsposten
Hemmets Journal
Hemmets Veckotidning
Korsord.se
Melodikrysset
Misstänkt
NWT
PROkrysset
SvD
TTELA
Året Runt
Övriga korsord

Ej korsordsrelaterat
söndagschansen 8& #47;5
GP Söndags-Chansen
Söndagschansen
Hjälp
söndagschansen
Söndags-Chansen5& #47;6
bo
webbkryss
två ord
webbkryss forum

Skriv ett nytt inlägg

LivL m.fl. (5508 visningar)
Namn: Ia
Datum: 2014-09-08 23:10:27

God Afton!
Ser
att ni varit alerta med kryssandet fram till fotbollsmatchen. Spännande och Zängan "sängen" höll och Zlatan ödmjuk, rättvist resultat.
Har
flyttat hem 2 veckor pga älgjakten för gubens skull och jag mörkrädd det får bli "stadens ljus".
Har
åkt höstinfluensa som vanligt denna tid. Skyller stadsluften. Annars härligt väder med gröna gräsmattor efterlängtat regn och blivande höstfärger.
vi höras.
/Ia

Namn: Yvonne
Datum: 2014-09-08 23:18:25

Krya dig hälsningar, kanske en varm kopp med
något
spetsat ( lite stark ) kan vara väl gott
för
hals och sömn, när gubben ej pysslar om dig.
Mvh....

Datum: 2014-09-08 23:39:07

Hej Yvonne!
Ja,
jag har garderat mig med 2 burkar honung från vår stuggranne. En är snart slut men det lenar. I helgen svettade jag upp mig med letande av bortsprungen jakthund i +20 grader, oländig terräng... gilla läget.
Ska
försöka vara duktig hemma och ev. putsa fönster eller använda Rut som min granne föreslog.
Och
bry hjärnan lite mera,...kryssa lugnt!
Vi
hörs!
/Ia

Namn: LivL
Datum: 2014-09-09 15:45:28

God eftermidda!

Längesen.....här i Öret rullar det på. Började med fönstren igår, får ta lite i taget tycker mina händer.
Här
snorar guben......tog en klunk starkt igår i förebyggande..haha. Har en del kryss liggande, men skickar aldrig in de är bra att ha till senare när man får tiden att räcka till. Nu till gardinstrykning ett fönster blir klart. Oj nu tittar solen fram igen efter en regnig dag, bortskämd med den ju. Krya dig Ia och ta det lugnt, låt Rutan ta fönstren.

Hör's/E

Namn: Birgitta 1
Datum: 2014-09-09 17:30:33

Hallå tjejer!
Välkomna
till spalterna, här regnar det nu och tyvärr har jag tvätten hängandes ute, dåligt torkväder hösten. Har varit och hälsat en släkting som är 92 år och fullt vital i huvudet, bor ensam hemma i stort hus, får hjälp av 2 barn helgerna med det tyngsta - hon är fullt OK å huvudets vägnar, det är som att prata med en jämnårig. - Ja sommaren har varit ljuvlig /nästan i överkant ibland/ Jag började i går med att putsa ett fönster, har skaffat mig en "apparat" som suger åt sig smutsvattnet, resultatet blev mycket bra, inga ränder heller. Det går snabbt med denna "makapärr", det är 9 fönster kvar, men man ska vara rädd om jobbet.
gott./Birgitta

Datum: 2014-09-09 22:13:08

Go'afton Er!
Har
fått hjäp! Honung och lite starkt, COCILLANA från gubens medicinskåp. Har krattat lönnlöv, fått besök av våra juniorer som invaderat Stadium för inköp (rea), Fixade toscakaka, jordgubbssylt med glass och blev ännu piggare. av dom.
Dessutom
fick gubens jaktlag en älgtjur dagen är "räddad".
Birgitta,
guben har förordat "apparaten" men fanns inte min födelsedagsönskelista ( det blev en ny mixerstav)
jag får nog lita dig.
Annars
kommer Rutan.
I
morgon är en annan dag!

Go'kväll/Ia

PS
Yvonne vill veta mera, skyttet! DS

Namn: LivL
Datum: 2014-09-10 15:27:53

God eftermiddag!

Här
skiner fönstren utan "apparaten".....haha. Bara två kvar, men tappade lusten, tog en fika istället efter gardinstrykning.
Nu
är det 20 grader i Öret, nya höstjackan hänger bra i garderoben som resten av sommarkläderna. Måste samla kraft till imorgon blir det svampskogen.

Ha
det gott/E

Datum: 2014-09-10 18:27:15

Go,middag!
Har
just ätit middag altanen, 20 +, och klarblå himmel.
Försökte sola mitt dagen men det blev snuvdropp jag påtade lite bland höstblommorna och träffade grannar som jag inte sett sedan midsommar.
Gjorde en repa stan, apoteket, blomjord, långkofta med broschnål, kvällstidning och råkade två kollegor med fika den eftermiddan rann iväg.
Men
fönstren finns kvar och guben vill ha "apparaten" som gåva till mig, haha. Han hade testat den mässan och jag litar Birgitta.
Ska
göra en maskintvätt och kanske ta en 1/2timmes middagsvila krafterna har sinat en aning.
Lär
bli ännu varmare i morgon. Skönt.
Ha
dä/Ia

Den här tråden har varit inaktiv i 2 månader och är därför stängd

info@korsordslexikon.se