Torsdag 2018-07-19
Grattis som har namnsdag idag!

Avdelningar
Aftonbladet
Allas
Allers
Bra Korsord
Dagens Nyheter
Expressen
Gefle Dagblad
Hallandsposten
Hemmets Journal
Hemmets Veckotidning
Korsord.se
Melodikrysset
Misstänkt
NWT
PROkrysset
SvD
TTELA
Året Runt
Allmänbildaren 12
eggar
Minnenas televissi
Stora familjekr,13
Stora familjenöj.9
Allas vår Astrid
Minnenas tv nr 10
Stora familjenöjet
Stora familjenöjet
Svåra krysset nr 5
Övriga korsord

Ej korsordsrelaterat

Skriv ett nytt inlägg

Allmänbildaren 12 (2129 visningar)
Namn: Yl
Datum: 2016-10-26 21:37:47

A 10 lodrätt
Vågrätt
B7-14 VO***AD*
Vågrätt
D9-15 C**RL**
Lodrätt C-F

Namn: Yl
Datum: 2016-10-26 21:39:03

Tidningen är Året Runt nr 42

Namn: Sven Göran Kletberg
Datum: 2016-10-27 10:31:04

Tidningen är SvD nr 45 sida 38. Svaret är gröt lodrätt 3y. Ricottaost vågrätt 6a. Hoppas ni har bakat sylta och en gudomlig feta ost med inslag av persika och hjortron paté. ps Har någon gjort Lodrätt 6y med fikon i ryggen? TAck för mig nu ska jag lyssna frederich brillorsgrus ifrån vedberg!

Namn: Per-John Stake
Datum: 2016-10-27 10:38:38

Tack för svaren Herr Kletberg, nu har jag löst kritkrysset i tidningen: din mamma luktar peron. Skönt och höra att det blivit mycket feta ost senaste. Själv luktar jag en del feta och fikus. Hälsa Knut Kolburk i vedberg!

Namn: Monicka Strutfäldt
Datum: 2016-10-27 10:46:05

Hej herr Stake och Kletberg! Tack för lösningarna! Jag skiter klister nu mera och det påverkar både mitt humör och gång stil. nu sitter jag här och löser kryss tack vare er! Tack för ni hjälper min vardag. Nu ska jag ut och leta efter asp löv som jag kan torka mig med. Dom är lena och mjuka. Ps. Min man Gregor Virke är även tacksam för denna marmelad av grus ni kokat ihop! Tack YI för hjälpen!

Namn: kicke1952
Datum: 2016-10-27 10:47:41

Tja! Tack för hjälpen grabbar!

Namn: Plura von klykström
Datum: 2016-10-27 10:50:03

ursäkta för sent svar herr kletberg och jon stake, min farsa och jag satt dass och kom fram till att 4y var "gringo" lodrätt och att 56y vågrätt var "spannmål". tack för tennis mathcen i fredags, härliga baljorfrån greta och felix. Hört att de fick ägg i anusbaktuz? hur mår du de?

ps
trött spambots och stekoz i fläkttrumman

Namn: Jörgen Hvedplätt
Datum: 2016-10-27 10:52:10

Tja kicke1952! Var det du som gick skolan i Stavanger? De sitter meg dagen lang.
De
spiser sin mat meg.
De
deler sine initime samtaler uten å ta hensynn til meg.
De
hviler meg når de er slitne.
De
skraper meg, risser inn navnet deres kjærester.
Snart
har jeg mistet min glødd, har ikke en eneste side igjen uten arr.

Namn: Örjan "Storplåt" Klittsten
Datum: 2016-10-27 10:53:19

Oj Monicka låter som att du har en del besvär, att skita klister kan inte vara fridfullt. tal om klister min kusins farbors brorsons mosters far har klättrat upp i träd och kan inte komma ner. Jag behöver hjälp med ett ord i den berömda och sannerligen fenomenala korsordstidningen: Rektumrekaren. Jag har löst tre ord än länge. Jag har en gammal traktor i garderoben. Tack för igår!!

Namn: Gregor Slavatchsky
Datum: 2016-10-27 10:54:31

?? ??????? ??????,
?? ??????? ?? ????????? ????...
????? ???? ??? ???? ???????.
???????? ?????? ? ????
? ????? ??????.
? ????? ????????.

? ? ???????, ??? ??? ??????,
?? ?????? -
??? ?????? ???????, ??????
? ????????? ????.
? ? ??? ?????? ??????? ??? ????,
?????? ???????? ? ????? -
?????? ???????.

? ? ???????, ??? ???
?????? ?? ???, ???? ? ???
?? ????? ?????????
?????????? ????????? ???????.
????? ?????,
?????????? ?????? ?????????,
???????? ???????
? ????????? ????.

Namn: Stefan
Datum: 2016-10-27 10:56:34

Gregor? Var seriös tack!

Namn: steffes brorsa
Datum: 2016-10-27 10:59:05

kan ni dämpa er, försöker lösa kord ord med min pungråtta?

tack
tu man hand

Namn: Patrik Chipstutte
Datum: 2016-10-27 10:59:38

Stefan har jag bett dig prata? Nej det har jag faktiskt inte!

Datum: 2016-10-27 10:59:39

Datum: 2016-10-27 10:59:39

Namn: Birger Trauma
Datum: 2016-10-27 11:01:07

Tja Killar! Har någon läst boken om den mannen som inte hittade sitt skruvstäd? Riktigt bra komposition med inslag av kanel! Min man Uno kloster har ej hittar svar lodrätt 23b Tacksam för svar!

Namn: Sebbe
Datum: 2016-10-27 11:03:06

Vem är admin? Är det kletberg?

Namn: Krister Kottfars
Datum: 2016-10-27 11:03:57

Hej jag spillde en kalasmängd avföring hela korsordstidningen, jag ska avboka min bingoyoga och säga upp mitt medlemskap den lokala bouleklubben.

Namn: Krister Kottfars
Datum: 2016-10-27 11:03:58

Hej jag spillde en kalasmängd avföring hela korsordstidningen, jag ska avboka min bingoyoga och säga upp mitt medlemskap den lokala bouleklubben.

Namn: Peter Fyrplast
Datum: 2016-10-27 11:04:18

Sylt består av fruktkött och/eller puré från bär eller frukter som genom kokning eller rårörning med socker erhåller betydligt längre hållbarhet än vad frukten eller bäret hade haft om det inte hade syltats.

Namn: fias penvessarskrin
Datum: 2016-10-27 11:06:12

Nu e det att jag och karin tänkte brazza lite mangoraja kotletter motorhuven. vet någon hur man aktiverar vev axeln min farsas köttätande växt?

ps.
ps4 serverarna e nere

Namn: Helena
Datum: 2016-10-27 11:09:20

Ulf Nilsson och Stina Wirsén har gett oss några av våra mest älskade barnböcker. Nu samarbetar de för första gången i en sprudlande sagosamling med sju berättelser om gulliga kattungar, en cirkushund, glada motorcyklar, toalettmonster och mycket mer. Här bjuds sockersött, knasigt, finstämt och lite lagom läskigt - En saga alla dagar är en högläsningsbok som räcker hela veckan lång.

Josefine har blivit riven handen av en dum hund. Jack kan inte simma. Båda två är lite mörkrädda. Varje dag händer det saker som det går att berätta en saga om. I En saga alla dagar berättar en familj sju sagor för varandra, en för varje dag i veckan. Här finns berättelser för att bli modig och för att fundera, för att kittla fantasin och bara ha roligt. I boken finns också en del tips om hur du själv hittar sagor.

Följande
sagor ingår:
Flickan och cirkushunden
Tre
glada motorcyklar
Gulliga kattungar
En
mus söker jobb
Köp
en traktor! (nu bara 3 kr)
Genom
natt och eld
Ett
tivoli öppnar

Kred till dom so gjort denna! Grym

Namn: Dolf Kottkrig
Datum: 2016-10-27 11:13:06

Hej! Jag sitter här min potta och löser korsordet från bamsetidningen uplaga 126 från 1997. Jag undra vad y4 lodrätt är. Det finns en bild en chimpanspung. Tack förhand!/ Kirunas Stolthet

Namn: Petter Phédophil
Datum: 2016-10-27 11:14:42

Bonjour! Je sens de grosses boules avec des garnitures et parfois non. Combien charge votre mère peut manger en trois minutes? Ma peut manger environ 5-90 kilos en 80 heures. Celui que je pense mérite le prix Nobel est Sture Petkrut.
Viva
la revolutión!

Namn: Koppel Carlsson
Datum: 2016-10-28 11:14:34

Peter Phédofil. Jag kan se att du är ett internet troll. Blockad! /Admin

Namn: Axel Thorén
Datum: 2016-10-28 11:15:58

Behöver hjälp med ett Alien korrsord. Vetenskapsmagazinet nr 45 sid 43. Tack. Ordet är "Otrolig kraft med rymdfartyg" Vad kan det vara?

Den här tråden har varit inaktiv i 2 månader och är därför stängd

info@korsordslexikon.se